Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE
Stroroom WERTTREW'a
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Upadek "Giganta"
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Zasłyszane opowieści i "legendy"
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antek
Senior



Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 18:11, 12 Mar 2012    Temat postu:

Dzięki, nie znałem tej strony, na pewno się przyda póki jeszcze ACTA nie działa Very Happy

antek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kalambo
Junior



Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:41, 19 Mar 2012    Temat postu:

Udało mi się dowiedzieć, gdzie dokładnie rozbił się ten Gigant.
Katastrofa miała miejsce na rogu Sklepowej i Tynkarskiej. Samolot leciał od Okęcia. Po dalszych przemyśleniach dziadek stwierdził, że była to wiosna albo lato roku 1943.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewolf.wwa
Senior



Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa Stara Ochota / Wüstegiersdorf
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:48, 19 Mar 2012    Temat postu:

Jest tam u zbiegu ulic kawałek pustej działki. Ciekawe czy przepatrzenie wykrywaczem dało by jakiś rezultat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kalambo
Junior



Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:27, 19 Mar 2012    Temat postu:

Ponoć Niemcy wszystko wyzbierali. Chociaż może jakieś "śrubki" im umknęły Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zjawa1
Senior



Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 989
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: w-wa

PostWysłany: Śro 0:43, 21 Mar 2012    Temat postu:

Kalambo napisał:
Ponoć Niemcy wszystko wyzbierali. Chociaż może jakieś "śrubki" im umknęły Smile

Mam duży szacunek dla Ciebie za ten wątek i Twojego Dziadka za pamięć ale 1943 w przypadku Me 323 jako data wypadku to temat mało realny. Nie możemy również sugerować się wpisami typu : "Me 323 Dziewiczy lot odbyl w marcu 44 roku z lotniska na okeciu" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kalambo
Junior



Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:39, 21 Mar 2012    Temat postu:

Być może, pamięć człowiecza jest zawodna a czasu dużo minęło, więc on sam informował, że czasu pewny nie jest (mea culpa w poprzednim poście, że nie zaznaczyłem).
Cytat antka , z "marcem 44", odnosi się do konkretnej wersji Giganta, czyli "samolotu eskortowego". Coś jak amerykański YB-40.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kalambo dnia Śro 21:43, 21 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zjawa1
Senior



Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 989
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: w-wa

PostWysłany: Czw 1:00, 22 Mar 2012    Temat postu:

Kalambo napisał:
Cytat antka , z "marcem 44", odnosi się do konkretnej wersji Giganta, czyli "samolotu eskortowego". Coś jak amerykański YB-40.


Właśnie to miałem na myśli. Jedynie dwa Me-323E-2 przebudowano na wersję Me-323E-2/WT jako nosiciele uzbrojenia. Miały być używane jako samoloty "eskortowe" latające w grupie typowych transportowych Me-323. Ich uzbrojenie składało się z 11 działek MG 151 kal. 20 mm z czego 4 znajdowały się w wieżyczkach EDL 151 umieszczonych na górze płatów a jedno w wieżyczce z przodu kadłuba. Reszta uzbrojenia to 4 pojedyncze, ruchome karabiny maszynowe MG 131 kal. 13 mm. Wzmocniono im opancerzenie a załoga samolotu wzrosła aż do 21 osób z tego 12 strzelców pokładowych. Jeden z samolotów był na Okęciu, drugi został włączony na krótko do KG 200 (jednostka specjalna) ponieważ te samoloty miały małą skuteczność bojową zrezygnowano z ich produkcji seryjnej. Nigdzie jednak nie znalazłem potwierdzenia, że dziewicze loty odbyły w Warszawie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zjawa1 dnia Czw 1:03, 22 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nexo
Senior



Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:50, 24 Mar 2012    Temat postu:

Dzisiaj podczas rodzinnego spotkania, zupełnie nieoczekiwanie wypłynął temat upadku Giganta na Solipsach. Temat zapoczątkował mój dziadek, a ja znając wątek z forum, szybko go podchwyciłem.

Okazuje się, że mój dziadek, mieszkaniec Włoch, późniejszy powstaniec z oddziału Baza Lotnicza "Łużyce", a po wojnie wieloletni pracownik Instytutu Lotnictwa, był na miejscu tego zdarzenia. Jak najbardziej potwierdza on typ samolotu - Me323. Nie znając informacji podanych na forum, wspomniał o skrzydle samolotu sterczącym, po upadku, pionowo w górę. Twierdzi on, że samolot nadleciał od strony Ursusa i podchodził do lądowania na Okęciu. Wskazał też dokładne miejsce upadku. Jest to wolna działka za domem przy obecnej ulicy Solipskiej 11 (w kierunku torów). Miejsca tego jest pewny w 100%, tym bardziej, że w domu tym mieszkała jego ciocia, którą czasem odwiedzał.

Samolot po upadku nie zapalił się. Nim na miejsce dotarli Niemcy, okoliczni mieszkańcy zaczęli wyłapywać cieknące paliwo lotnicze. Samolot został później dość szybko uprzątnięty.

Dziadek wspominał o konstrukcji samolotu, płótnie obciągniętym na rurkach, 6 silnikach i otwieranych wrotach. Wspominał także, że samoloty te były dość częstym widokiem, wykonywały loty z Warszawy na wschód.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewolf.wwa
Senior



Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa Stara Ochota / Wüstegiersdorf
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:19, 24 Mar 2012    Temat postu:

To już jest dość konkretna lokalizacja upadku samolotu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zjawa1
Senior



Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 989
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: w-wa

PostWysłany: Nie 0:01, 25 Mar 2012    Temat postu:

nexo napisał:
Dziadek wspominał o konstrukcji samolotu, płótnie obciągniętym na rurkach, 6 silnikach i otwieranych wrotach. Wspominał także, że samoloty te były dość częstym widokiem, wykonywały loty z Warszawy na wschód.

Właśnie z powodu takiej konstrukcji Me323 nazywano "Leukoplast-Bomber",
poszycie "można było łatać plastrem". Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antek
Senior



Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 1:55, 25 Mar 2012    Temat postu:

Tutaj jest dokładnie opisane kiedy i gdzie spadł Gigant, oraz co to był za typ.

Cytat:

(...) Na Solipskiej, tam gdzie teraz jest Liceum
Ekonomiczne, w styczniu 44 roku - spad³a olbrzymia
forteca niemiecka. Skrzyd³o tego samolotu by-
³o na kilka piêter. Samolot szeoeciomotorowy, transportowy.
By³a ósma rano w niedzielê. Polecielioemy
tam. Jeszcze widzielioemy jak skakali piloci. Mieli
mundury w ciemno butelkowym kolorze. Skakali
z wysokooeci. To by³a podwójna wysokooeæ s³upów telegraficznych.
Ko³o s¹siedniego domu Niemcy pouk
³adali s³omê i uk³adali tych swoich martwych
pilotów- jeden ko³o drugiego. Piloci wiedzieli, ¿e samolot
spada i zaczêli wyskakiwaæ. Niemcy usunêli
wrak w ci¹gu kilku tygodni. Po latach sprawdzi-
³em, co to by³ za samolot. Meserschmitt Me 323
'Gigant' produkcji z 41 roku. Rozpiêtooeæ 55m,
d³ugooeæ 28,5m wysokooeæ 9,6m masa 29060kg,
masa startowa 45000 kg, 6 silników gwiazdowych-
ka¿dy o mocy 839KW lub 1140 KM, ³adownooeæ
20000kg. Wyprodukowano go w 200 egzemplarzach.
(...)
(rocznik 1932, rozmowa 24 sierpnia 2004)


Cytat pochodzi z [link widoczny dla zalogowanych]

Ponieważ to pdf to nie przenosi mi polskich czcionek kopiuj/wklej

antek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Zasłyszane opowieści i "legendy" Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin