Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE
Stroroom WERTTREW'a
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

fort Bema
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Zasłyszane opowieści i "legendy"
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hiup
Zasłużony dla SW



Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kiełpin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:44, 20 Kwi 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak kogoś interesuje, co zostało po tej kolejce w Dziekanowie w KPN.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrisfox
Senior



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 2328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Targówek - trzecia chałupa od drogi na Wyszków

PostWysłany: Czw 11:57, 20 Kwi 2006    Temat postu:

To ostatnie aż wydaje się za szerokie. Może robiąc drogę, trochę dosypali z boku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hiup
Zasłużony dla SW



Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kiełpin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:39, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Też mi się wydaje, ze zostało to nadsypane to tych przepisowych 5 m szerokości. Niemniej nigdzie nie znalazłem kamieni charakterystycznych dla podsypek kolejowych, wiec gdybym nie widział że to tam ma być, to bym nie zgadł. Z tego co pamietam resztki jakiś konstrukcji są w Palmirach - przy okazji tam zajrzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrisfox
Senior



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 2328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Targówek - trzecia chałupa od drogi na Wyszków

PostWysłany: Czw 20:07, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Być może brak kamieni wynika z technologii rozbiórki linii - znam wiele starych nasypów, z których podsypka najwyraźniej została usunięta po demontażu torów. Może i tu tak było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loud
Senior



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Wto 20:42, 25 Kwi 2006    Temat postu:

Wydaje mi się, że do końca nie zostało wyjaśnione i zapewne nie będzie ale chciałem stwierdzić z całą stanowczością, że linia Warszawa Gdańska - Łomianki i dalej do Składnicy amunicji w Palmirach była normalnotorowa.
Nie mogły jeździć na niej parowozy typu TKh 49 z prostego względu - w tym czasie ich jeszcze nie było. Są to powojenne parowozy przemysłowe produkowane przez Fablok w Chrzanowie.
Dodatek do Słuzbowego Rozkładu Jazdy PKP DOKP Warszawa ważny od dnia 5 maja 1936 r. przewiduje dla pociągów osobowych w rel. Warszawa Gdańska - Łomianki skład zestawiony z trzech dwuosiowych wagonów klasy trzeciej w dni robocze, natomiast w dni świąteczne takich wagonów było w składzie 5. Pociągi były prowadzone parowozami serii Ti 4 z Parowozowni Warszawa Gdańska. Dziś w Łomiankach jedynym śladem po kolei jest ulica Kolejowa tak jak w
Karczewie ul. Kolejkowa a w Starej Miłośnie ul. Tramwajowa. Ślady rozlicznych bocznic, podchodzących pod składy amunicji znajdziemy bez trudu w Palmirach.
Zachowało się też kilka betonowych mostków - przepustów na niektórych torowiskach.
Warto też dodać, że Palmiry miały też linię wąskotorową. Ale podciągniętą od strony Modlina w ostatnich dniach przed wybuchem wojny. Linia ta służyła do przewozu amunicji dla Twierdzy Modlin.

Serdecznie pozdrawiam
ktoś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hiup
Zasłużony dla SW



Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kiełpin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:24, 25 Kwi 2006    Temat postu:

No nie do konca.

1. Przede wszystkim akurat kolejowa w Lomiankach jest najmniej wyraznym sladem kolejki. Chocby dlatego, ze jest to 4-o pasmowa trasa Warszawa-Gdansk Wink Bardziej przekonuje mnie ulica Lutza kolo Dziekanowa i Stary Tor w Burakowie.

2. TKh 49 byly produkowane przed wojna. A ze sie nie zachowaly egzemplarze przedwojenne, to juz inna inszosc. Te z Fabloku to juz powojenna rzeczywistosc.

3. Gdzie zachowaly sie te mostki? Ja nie znalazlem zadnego.

4. Nasypy w Palmirach widac na mapie KPN - przy okazji wrzuce tutaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loud
Senior



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Śro 7:51, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Oczywiście, że nie do końca
1. Doskonale sobie zdaje sprawe, że na ulicy Kolejowej dziś nie znajdziemy żadnych śladów. Pisząc o tym , chciałem tylko przypomnieć przebieg trasy tak samo jak i w Starej Miłośnie /Tramwajowa/ czy w Karczewie /Kolejkowa - choć ta nie przebiegała trasą kolejki tylko dochodziła do stacji/. Niemniej tabliczki z nazwami ulic szybciej wskażą mniej doświadczonym poszukiwaczom dawne torowiska. Plant kolei z Łomianek do Palmir zaczyna być widoczny po lewej stronie trasy za jakaś firmą wydawniczą. / nie pamietam nazwy /.
2. Powtórzę - Parowozy serii TKh 49 były produkowane po wojnie.
3. Mostki zachowały się w Puszczy Kampinoskiej - jeden po lewej stronie drogi do Palmir, nawet w niedalekiej odległości od drogi a drugi na pętli od strony jak się nie mylę północnej. Zresztą zachowana jest LOKOMOTYWOWNIA. Kilka lat temu wskazał nam ją jeden z okolicznych mieszkańców. Lokomotywownia była przygotowywana do obsługi małych lokomotyw spalinowych, które pracowały na terenie składnicy. Z relacji mieszkańców wynika, że doprowadzały one wagony z Łomianek do Palmir. Maszynistą jednej z nich był Polak pochodzenia niemieckiego, zamieszkały gdzieś w pobliżu. Usłyszałem nawet wtedy nazwisko ale dziś już nie pamiętam.
Aha, lokomotywownia nie została oddana do użytku.
Pozdrawiam
ktoś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrisfox
Senior



Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 2328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Targówek - trzecia chałupa od drogi na Wyszków

PostWysłany: Śro 10:05, 26 Kwi 2006    Temat postu:

ktoś napisał:

Parowozy serii TKh 49 były produkowane po wojnie.

...na co zresztą wskazuje oznaczenie. Niemniej (wszyscy tak podają - choćby strona skansenu w Chabówce), konstrukcja jest przedwojenna. Podaję za ogólnodostępnymi informacjami - w roku 1927 wyprodukowano jeden egzemplarz, potem dalsze cztery (i - zdaje się - jeden z nich jeździł do Palmir), w 1929 dalsze trzy. Oczywiście nazywały się wówczas inaczej, były też drobne różnice w konstrukcji, umożliwiające uzyskanie wyższej mocy (przed wojną 450, później 400 KM).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hiup
Zasłużony dla SW



Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kiełpin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:10, 26 Kwi 2006    Temat postu:

ktoś napisał:

3. Mostki zachowały się w Puszczy Kampinoskiej - jeden po lewej stronie drogi do Palmir, nawet w niedalekiej odległości od drogi a drugi na pętli od strony jak się nie mylę północnej. Zresztą zachowana jest LOKOMOTYWOWNIA. Kilka lat temu wskazał nam ją jeden z okolicznych mieszkańców. Lokomotywownia była przygotowywana do obsługi małych lokomotyw spalinowych, które pracowały na terenie składnicy. Z relacji mieszkańców wynika, że doprowadzały one wagony z Łomianek do Palmir. Maszynistą jednej z nich był Polak pochodzenia niemieckiego, zamieszkały gdzieś w pobliżu. Usłyszałem nawet wtedy nazwisko ale dziś już nie pamiętam.
Aha, lokomotywownia nie została oddana do użytku.
Pozdrawiam
ktoś


W którym miejscu ta lokomotywownia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loud
Senior



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Śro 10:29, 26 Kwi 2006    Temat postu:

W budunku lokomotywowni dziś się mieszczą zdaję się jakieś magazyny Straży Pożarnej.

Pozdrawiam
ktoś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hiup
Zasłużony dla SW



Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kiełpin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:27, 26 Kwi 2006    Temat postu:

ktoś napisał:
W budunku lokomotywowni dziś się mieszczą zdaję się jakieś magazyny Straży Pożarnej.

Pozdrawiam
ktoś


A coś bliżej?

Znalazłem takie coś:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loud
Senior



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Śro 11:55, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Bliżej, bliżej.
Wcale nie jest tak blisko jak by się wydawało. Ale napewno bliżej z Łomianek niż z Warszawy.
Pamietam, że kilka lat temu razem z kolegą pozostawiliśmy samochód na parkingu w Palmirach na skraju Puszczy i dalej pieszo dawnym torowiskiem udaliśmy się w kierunku płn- zach. Dziś nie określę ile kilometrów przeszliśmy ale patrząc na mapę widzę, że odległość d. torem od wspomninego parkingu do okolic Cmentarza to 8-9 km. Torowisko zatacza petlę/na niej jeden z przepustów/, od której odchodzą dawne nasypy. Na skraju Puszczy są w tym rejonie miejscowości Kaliszki i Janówek. I to gdzieś w tych okolicach się znajduje. Zresztą skoro są magazyny to musi tam dochodzić jakas przynajmniej utwardzona droga. O tym obiekcie dowiedziedzieliśmy się w trakcie wędrówki od spotkanego w lesie mężczyzny. Myślę, że ktoś ze starszych mieszkańców Palmir badź Kaliszek czy Janówka bez problemu wskaże właściwą drogę.

Życzę udanego spaceru.

Pozdrawiam
ktoś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loud
Senior



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Śro 12:14, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Jeszcze coś gwoli uściślenia.
Oczywiście nie chodzi o Zamczysko, gdzie też jest coś związane ze Strażą Pożarną i też tam dochodziła kolej ale tym razem wąskotorowa leśna o szerokości 600 mm.
A ze wspomnień pamiętam jak w latach siedemdziesiątych wracałem autobusem z Mazur, oczywiście przez Łomianki i oczywiście starą drogą. Wtedy moją uwagę przykuł wysoki nasyp w Łomiankach. Jeden ze straszych kolegów wspominał, że jeszcze kilka lat po wojnie na linii stały stare słupy od semaforów i tarcz ostrzegawczych.
Dziś w czasach powszechnego zbieractwa /czytajcie kradzieży i dewastacji/ długo by nie ustały.

Pozdrawiam
ktoś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hiup
Zasłużony dla SW



Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kiełpin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:25, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Możesz coś wiecej powiedziec na podstawie tej mapy?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loud
Senior



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Czw 8:03, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Witam
Na mapie jest zaznaczony betonowy mostek znajdujący się na Wilczej Strudze przy Palmirskiej Drodze.
Lokomotywownia jak dobrze pamiętam znajduje się gdzieś pomiędzy Kaliszkami a Łosią Wólką. Może droga prowadząca od Palm. Drogi do Łosiej Wólki prowadzi właśnie do tej lokomotywowni. Mogę dokładnie nie pamietać ale jest to spory budynek na ogrodzonym terenie.
Drugi mostek a właściwie przepust jest w pobliżu Janówka.
Linia kolejowa na mapie jest zaznaczona do okolic rezerwatu Kaliszki.
Przedłużenie tej linii - droga idąca łukiem na południe to głowny dojazd kolejowy do Składnicy.

Pozdrawiam
ktoś


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Zasłyszane opowieści i "legendy" Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin