|
Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Stroroom WERTTREW'a
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oelka
Moderator
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: MDM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 3:30, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Borek napisał: | A połączenie niby było, ale funkcjonowało bardzo krótko, chyba tylko kilka miesięcy. W praktyce to niemal zawsze były osobne linie. |
Az do likwidacji Kolei Jablonowskiej na Stalowa do warsztatow na naprawy docieral tabor z Kolei Jablonowskiej. Nie przeszkodzilo w tym nawet przekucie linii do Radzymina z 800, na 750mm. Po prostu na Stalowej istnial splot torow 750/800mm.
Natomiast planowy ruch paszerski to odzielna znacznie krotsza historia.
Krzysztof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borek
Zasłużony dla SW
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 2623
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Marki k/Żoliborza ;) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:44, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
No właśnie to mam na myśli - z punktu widzenia ruchu pasażerskiego i towarowego, połączenie nie istniało. Choć tor rzeczywiście leżał.
Aż do Pokropińskiego sięgnąłem, żeby sobie sprawdzić
--
Powiedz [link widoczny dla zalogowanych] - [link widoczny dla zalogowanych].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zjawa1
Senior
Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 989
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Śro 12:58, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Niespodziewanie zrobiło się bardzo kolejkowo i fajnie
Ostatnio trafiłem coś takiego ( może znacie ?)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borek
Zasłużony dla SW
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 2623
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Marki k/Żoliborza ;) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:37, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
A takie znasz:
i powiększenie węzła warszawskiego:
--
Powiedz [link widoczny dla zalogowanych] - [link widoczny dla zalogowanych].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Berjer
Przyjaciel Stroroom
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:29, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Borek napisał: | No właśnie to mam na myśli - z punktu widzenia ruchu pasażerskiego i towarowego, połączenie nie istniało. Choć tor rzeczywiście leżał.
Aż do Pokropińskiego sięgnąłem, żeby sobie sprawdzić
--
Powiedz [link widoczny dla zalogowanych] - [link widoczny dla zalogowanych]. |
Połączenie "z punktu widzenia ruchu pasażerskiego i towarowego istniało.
Odcinek linii od Stalowej do stacji W-wa Most był zbudowany w czasie okupacji. Piszę to w tej chwili "na gorąco" i nie mam pod ręką dokładnych danych w jakim okresie linia funkcjonowała.
Pamiętam tą trasę. Prawie w każdą środę jeździłem z Mamą na targi do Radzymina. Podróż zaczynaliśmy i kończyliśmy na stacji W-wa MOST. Może kiedyś "zbiorę się" i opiszę swoje przeżycia. Ulubiona melodia z tych podróży - piosenka "Oddajcież mi serce maleńkie" /?/.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zjawa1
Senior
Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 989
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Śro 18:28, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Borek napisał: | A takie znasz: |
Ooooo w mordkę jeża !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borek
Zasłużony dla SW
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 2623
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Marki k/Żoliborza ;) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:28, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Postaram się jak najkonkretniej: połączenie zostało uruchomione i oddane do eksploatacji w grudniu 1943. Było wykorzystywane przez następnych kilka miesięcy - najpóźniej do wyzwolenia Pragi, bo po wyzwoleniu tabor i tory były zniszczone i minęło kilka miesięcy zanim wznowiono jakikolwiek ruch. W tym co mam w domu nie ma żadnych informacji o tym, żeby po wyzwoleniu tor Stalowa-Most był wykorzystywany w innych celach niż gospodarcze.
Czyli na przestrzeni blisko 80 lat Kolejki Mareckiej połączenie z Koleją Jabłonowską funkcjonowało przez góra 8 miesięcy. 0.8% czasu. W tym sensie praktycznie nie istniało - było wyłącznie krótkim epizodem.
--
Powiedz [link widoczny dla zalogowanych] - [link widoczny dla zalogowanych].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borek
Zasłużony dla SW
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 2623
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Marki k/Żoliborza ;) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:31, 27 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
zjawa1 napisał: | Borek napisał: | A takie znasz: |
Ooooo w mordkę jeża !!! |
He he, lubię takie komentarze
Jak chcesz całość - łap mnie prywatnie. Tylko lojalnie ostrzegam - to jest koło 12 MB jotpega
--
Powiedz [link widoczny dla zalogowanych] - [link widoczny dla zalogowanych].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|