|
Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Stroroom WERTTREW'a
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rybka
Zasłużony dla SW
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Józefów k/Błonia
|
Wysłany: Pon 19:30, 14 Cze 2010 Temat postu: Toruń |
|
|
Wiem, wiem.... to nie Mazowsze ale tam też jest szynowo
Zdjęcia są z 2007 roku jakość "komórkowa" ale coś tam widać
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcie tego nie oddaje ale kółka tej ciuchajki są mojego wzrostu
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WERTTREW
Ojciec Założyciel
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 11235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 302 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa, PL
|
Wysłany: Wto 8:03, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Rybko, przenoszę do "odkryć naszych". Tu Twoim zdjęciom będzie wygodniej. Całkiem ciekawe one, zwłaszcza ten "bunkierek" na ciekawie improwizowany wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rybka
Zasłużony dla SW
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Józefów k/Błonia
|
Wysłany: Wto 8:16, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc nie mogłam się zdecydować gdzie je wrzucić
Zdjęcia, jak widać były robione na terenach kolejowych tych schronów było tam troszkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oelka
Moderator
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: MDM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:49, 15 Cze 2010 Temat postu: Re: Toruń |
|
|
Rybka napisał: | Wiem, wiem.... to nie Mazowsze ale tam też jest szynowo
Zdjęcie tego nie oddaje ale kółka tej ciuchajki są mojego wzrostu
|
Maja 1750mm srednicy, czyli typowo dla lokomotyw budowanych na potrzeby ruchu pasazerskiego, bo do takich zaliczaly sie [link widoczny dla zalogowanych].
Wbrew pozorom ta "ciuchajka" ma co nieco wspolnego z Mazowszem. Mianowcie [link widoczny dla zalogowanych] konczyla swoja sluzbe w Sierpcu i tam jeszcze przez przez kilka lat pelnila funkcje kotla stalego (grzejki) wykorzystywanego do ogrzewania tamtejszej lokomotywowni.
Krzysztof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rybka
Zasłużony dla SW
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Józefów k/Błonia
|
Wysłany: Wto 19:07, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No proszę...nie miałam o tym pojęcia...
Co do średnicy - jednak jestem niższa
Strasznie mi się spodobała więc zrobiłam fotkę.
Mam pytanko... Dlaczego "obręcze" kół często malowano na biało?
Ktoś mi kiedyś coś powiedział na ten temat ale nie wiem czy w to wierzyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oelka
Moderator
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: MDM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 2:13, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Rybka napisał: | Mam pytanko... Dlaczego "obręcze" kół często malowano na biało?
Ktoś mi kiedyś coś powiedział na ten temat ale nie wiem czy w to wierzyć |
Jesli pozostawic na boku rozne legendy, to po prostu juz w okresie miedzywojennym przyjeto schemat malowania, w ktorym przewidziano malowanie na bialo obreczy, a wnetrz kol na czerwono. Jednak nie zawsze bylo to przestrzegane. W pozniejszym okresie czasu malowano rowniez na bialo inne elementy, jak brzegi wiazarow i tarcz zderzakow , ramy okienne, stopnie czy porecze. Duzo zalezalo od tego, ktora fabryka wyprodukowala parowoz, gdzie byl naprawiany, oraz trzeba tez dodac bardzo duzy wplyw na na wyglad lokomotywy miala inwencja druzyny przypisanej do jego obslugi.
Krzysztof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
phinek
Senior
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Jelonki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:39, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
ZTCP to czerwony miał być jako ostrzegawczy... czyli zwłaszcza to co się rusza (koła, wiązary...) lecz trzeba jednocześnie zauważyć, że niektóre lokomotywy miały wiązary jedynie nasmarowane, był to zabieg celowy, aby farba nie ukrywała ew. pęknięć materiału.
Zaś z obręczami było podobnie... czasem zostawiano w gołej stali, lecz rzeczywiście w którymś tam ukazie pisało, że obręcze kół, poręcze i krawędzie stopni winny być białe. Dlaczego akurat te elementy a nie inne? Odpowiedź jest trywialna w przypadku krawędzi stopni i poręczy... celem zwiększenia dostrzegalności tych elementów w porze nocnej i jednoczesnym łatwiejszej weryfikacji czy aby nie są usmarowane, co mogłoby grozić poślizgnięciem się i wypadkiem.
O ile sprawa widoczności obręczy jest jak najbardziej na miejscu, to sprawa upaprania tychże... no też jest istotna (gdy utytłane, to i z ruszaniem i a hamowaniem trochę gorzej).
Jednak przede wszystkim tak jak pisze oelka ... tFurczość obsługi na 1 miejscu (zdarzały się też gustowne biało-czerwone malowania dekli, kostek...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WERTTREW
Ojciec Założyciel
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 11235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 302 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Warszawa, PL
|
Wysłany: Śro 9:07, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No, proszę - a wystarczyło wrzucić kilka zdjęć zrobionych "z marszu" i ile wiedzy dostaliśmy już w tym temacie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rybka
Zasłużony dla SW
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Józefów k/Błonia
|
Wysłany: Śro 11:45, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuję!!!
A wiecie co mi powiedziano? Podobno obręcze kół malowano po wypadku, w którym ktoś zginął...
Jeśli inwencję załogi faktycznie postawić na pierwszym miejscu to może i coś w tym jest ale sami powiedzcie....trudno w to uwierzyć nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
phinek
Senior
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Jelonki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:20, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
To by chyba malowano na czarno
Choć z drugiej strony to większość przepisów kolejowych jest pisana krwią, więc zapewne białe obręcze, poręcze, stopnie... też są wynikiem takich czy innych wypadków na kolei.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rybka
Zasłużony dla SW
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Józefów k/Błonia
|
Wysłany: Śro 12:27, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli mam być szczera to na początku uwierzyłam temu panu ale jak wróciliśmy do domu i poszukałam różnych zdjęć w necie to się okazało że prawie każda ciuchcia musiała kogoś rozjechać.....i to mnie trochę wybiło z tej wiary...
Mam jeszcze zdjęcie innej ciuchci, ono jest bardzo złej jakości niestety ale ona też ma białe obręcze....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radek_m
Senior
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 528
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pruszków a dawniej Legionowo
|
Wysłany: Śro 15:16, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
prze 40 i więcej lat życia ciuchci w ruchu to wszystko może się z jej udziałem wydarzyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rybka
Zasłużony dla SW
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Józefów k/Błonia
|
Wysłany: Śro 15:34, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Też prawda...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oelka
Moderator
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: MDM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:34, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
phinek napisał: | To by chyba malowano na czarno |
Czarne obrecze to element typowy dla CK kolei. Slad pozostal w Czechach i w Austrii, jesli chodzi o parowozy. Nasze malowanie jest bardziej zblizone do pruskiego (niemieckiego), gdzie kola i wiazary sa czerwone, ale bez bialych obreczy. Niemcy malowali jeszcze ostoje na czerwono, podczas gdy u nas byly czarne.
Cytat: | Choć z drugiej strony to większość przepisów kolejowych jest pisana krwią, więc zapewne białe obręcze, poręcze, stopnie... też są wynikiem takich czy innych wypadków na kolei. |
Porecze i stopnie jakos w mniejszym stopniu musialy miec wplyw na wypadki, skoro malowne na bialo w wagonach masowo pojawili sie dopiero w koncu lat 60. XX wieku.
radek_m napisał: | prze 40 i więcej lat życia ciuchci w ruchu to wszystko może się z jej udziałem wydarzyć | .
Lokomotywa to nie tramwaj. Gdyby na warszawskich wagonach tramwajowych malowac wzorem broni pancernej czy przeciwlotniczej zaliczone trafienia, bylyby calkiem niezle szlaczki na scianach... Na kolei wypadkow jest zdecydowanie mniej.
Krzysztof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
phinek
Senior
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Jelonki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:39, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
oelka napisał: | Na kolei wypadków jest zdecydowanie mniej. |
Co nie znaczy, że lokomotywa z 40 letnim stażem miała by szanse na brak tzw. "zaliczeń"... Tak tak... "zaliczeń" lub jak kto woli "trafień" tak to kolejarze nazywają, aby sobie humor poprawić. Średnio maszynista ma ok. 10 takich strzałów na koncie.
Słyszałem nawet o przypadku, gdy gość trafił pijaczka na egzaminie... oczywiście zdał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|