|
Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Stroroom WERTTREW'a
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rybka
Zasłużony dla SW
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Józefów k/Błonia
|
Wysłany: Śro 21:35, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja na temat "trafień" rozmawiałam z maszynistą KM... straszne są te historie...
Wracając do obręczy... Myślicie, że "trafienia" mają coś wspólniego z białym kolorem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
phinek
Senior
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Jelonki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:40, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jedynie może być taki, aby robol łapska między koło a szynę na kanale nie wstawił... przecież, jak leci na Ciebie 2 tysiące ton rozpędzone do 80 km/h to kolor obręczy ma tu najmniejsze znaczenie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rybka
Zasłużony dla SW
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Józefów k/Błonia
|
Wysłany: Śro 23:03, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dla tego, na kogo leci 2 tysiące ton to w sumie nie ma znaczenia ale mnie ten kolor obręczy męczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oelka
Moderator
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: MDM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:31, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Rybka napisał: | Wracając do obręczy... Myślicie, że "trafienia" mają coś wspólniego z białym kolorem? |
Dla poprawy widocznosci czolownice zawsze malowano na czerwono. A w latach 80. po zderzeniu z ciezarowka wiozaca zolnierzy zdecydowano o malowaniu scian przednich w lokomotywach spalinowych i elektrycznych na kolor zolty. Z czego wycofano sie po wprowadzeniu calodobowego uzywania reflektorow w pojazdach trakcyjnych.
Natomiast biale obrecze i kilka innych szczegolow pozwolilo odroznic polskie malowanie od niemieckiego, ktore bylo wzorem dla osob decydujacych kiedys o kolorach polskich lokomotyw. Najlatwiej zobaczyc to na lokomotywach tej samej serii. Jako przyklad mozemy sobie wziac uproszczony niemiecki parowoz wojenny serii 52. W Polsce kilkaset tych lokomotyw pracowalo dlugie lata po wojnie jako seria Ty2. A wiec niemiecki [link widoczny dla zalogowanych] i polski [link widoczny dla zalogowanych].
Krzysztof
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rybka
Zasłużony dla SW
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Józefów k/Błonia
|
Wysłany: Czw 9:01, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki!
Masz u mnie medal za cierpliwość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciejszkocki
Don Penetratore
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 2825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: z Mokotowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:10, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
phinek napisał: | Jedynie może być taki, aby robol łapska między koło a szynę na kanale nie wstawił... przecież, jak leci na Ciebie 2 tysiące ton rozpędzone do 80 km/h to kolor obręczy ma tu najmniejsze znaczenie... |
Lokomotywa chyba nie waży 2 tysięcy ton? Może cały pociąg? Poproszę o wyjaśnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radek_m
Senior
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 528
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Pruszków a dawniej Legionowo
|
Wysłany: Czw 14:21, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
dla ST 44 masa służbowa to 116,5 T (masa służbowa to całkowita masa netto pojazdu szynowego wraz z obsługą i pełnym zapasem materiałów eksploatacyjnych (piasek, woda, paliwo)
Ty-t ms = 146,9 t
ol49 ms = 144,9 t
więc to są setki, a nie tysiące ton
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ptr
Senior
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Stare Bemowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:08, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jak się doda kilka wagonów towarowych po około 80 ton to się spokojnie może uzbierać 2000 ton na jeden pociąg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
phinek
Senior
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Jelonki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 0:33, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No właśnie spokojnie... bo i 4000 ton się zdarza.
Dla ułatwienia przyjmijmy że:
Lokomotywa = 100 t
Wagon osobowy = 50 t
Wagon towarowy = 80 t
Lub inaczej nacisk jednej osi to max 22,5 tony... zazwyczaj nie mniej niż 12 t (wagony osobowe) 17 t (lokomotywy i wagony towarowe).
Stajemy obok pociągu... liczymy kółka i mnożymy... uzyskujemy przybliżony wynik.
Wersja dla kolek wąskotorowych:
Lokomotywa - 18-32 t (pomijam najmniejsze lokomotywki o masie 8 t)
Wagon osobowy - 15-20 t
Wagon towarowy - 15-25 t
Stąd małe turystyczne pociągi wąskotorowe osiągają masę ok. 100-150 ton zaś dawniej towarowe to i 400-500 ton potrafiły mieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciejszkocki
Don Penetratore
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 2825
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: z Mokotowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:47, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No i wszystko jasne - dziękuję!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
phinek
Senior
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Jelonki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:50, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Polecam szczególnie ciekawy felietonik kolegi z forum 750mm.pl:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to dobre podsumowanie tematu "czerwonych kół".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ptr
Senior
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/7 Skąd: Stare Bemowo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:47, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Na tej stronie można przeczytać wzmianki prasowe o wypadkach kolejowych z okresu 1853-1933 r. :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|